Pakersi Szczecinek - wywiad z właścicielem Punktu Kurierskiego

Pakersi

Opublikowane w dniu 27.04.2020r.

Wywiad z właścicielem punktu kurierskiego w Szczecinku

Jak można trafić do Pana punktu kurierskiego w Szczecinku? Czy obok są jakieś miejsca, które zna każdy?

Punkt kurierski Pakersi Szczecinek zlokalizowany jest w samym centrum miasta przy głównej ulicy Wyszyńskiego 72. Bardzo łatwo jest do Nas trafić, ponieważ znajdujemy się naprzeciwko Kina Wolność (jedyne w naszym mieście), które kojarzą i znają wszyscy mieszkańcy Szczecinka.

Gdzie najlepiej zaparkować?

Przed punktem kurierskim Szczecinek znajduje się parking (zatoczka) na ok. 15 samochodów. Oprócz tego posiadamy drugie wejście, mieszczące się na tyłach lokalu (wjazd przez bramę). Tam również znajduje się parking, jednak jest on nieco większy – na ok. 30 samochodów. Tylne wejście przeznaczone jest dla kurierów, jednak znajdujące się tam miejsca parkingowe dostępne są również dla Naszych Klientów.

Są one szczególnie przydatne w godzinach 12-17, kiedy samochodów jest więcej. Natomiast w godzinach 9-12 nie ma problemów z zaparkowaniem w zatoczce przy głównej ulicy przed lokalem.

W jakich godzinach będzie otwarty punkt kurierski Szczecinek?

Punkt kurierski Szczecinek otwarty jest od poniedziałku do piątku w godz.9-17.

Jak można składać zamówienia w Pana punkcie kurierskim w Szczecinku?

W punkcie kurierskim Pakersi w Szczecinku możesz złożyć zamówienia osobiście na ul. Wyszyńskiego 72. Zachęcamy również do wygodnego nadawania paczek poprzez e-mail: [email protected] lub telefonicznie: 798-939-930. Napisz lub zadzwoń, a kurier odbierze przesyłkę ze wskazanego przez Ciebie adresu.

Dlaczego zdecydował się Pan na franczyzę punktu kurierskiego w Szczecinku?

Zdecydowałem się na franczyzę punktu kurierskiego Pakersi w Szczecinku, ponieważ uważam, że jest to dobry i przyszłościowy biznes. Dzięki dostępowi do 7 najlepszych przewoźników specjalizujących się w różnego rodzaju przesyłkach jestem w stanie indywidualnie podejść do każdego Klienta – zarówno indywidualnego, jak i biznesowego.

Jakie cechy przekonały Pana do wyboru franczyzy punktu kurierskiego Pakersi?

Do wyboru franczyzy w sieci punktów kurierskich Pakersi przekonały mnie jedne z najatrakcyjniejszych na rynku stawek u przewoźników. Aczkolwiek konkurencja nie śpi i cały czas trzymamy rękę na pulsie, żeby negocjować najlepsze stawki dla Klientów.

Czy miał Pan doświadczenie w branży kurierskiej przed przystąpieniem do franczyzy? Czym zajmował/a się Pan/Pani przed otworzeniem punktu kurierskiego w Szczecinku?

Przed otworzeniem punktu kurierskiego nigdy wcześniej nie miałem styczności z tą branżą. Od 20 lat jestem przedstawicielem handlowym, co w pewnym stopniu pomaga mi w prowadzeniu punktu odbioru paczek.

Co wyróżnia Pana/Pani punkt kurierski na tle konkurencji?

Mocną stroną punktu kurierskiego w Szczecinku jest możliwość zamówienia kuriera do domu czy wysyłania przesyłek zagranicznych (do ponad 220 krajów). Nasi Klienci w jednym miejscu mogą nadać wszystko - od małych przesyłek (koszulki, dokumenty) po duże i niestandardowe paczki na paletach. Dodatkowo mogą zyskać najlepsze ceny i skorzystać z usług aż 7 najlepszych przewoźników. Jako ekspert mogę dopasować ofertę do wymagań każdego Klienta – nawet tego najbardziej krytycznego i wybrednego.

Jakie są najczęstsze błędy popełniane przez Klientów Pana punktu kurierskiego? Na co powinni zwracać uwagę wysyłając paczki?

Klienci bardzo często nie mają wiedzy na temat dopłat i pakowania przesyłek zagranicznych. Nie uważają również na to, aby karton był odpowiednio zabezpieczony taśmą klejącą i nie rozklejał się. Zdarza się również, że Klient oczekuje szybkiej wyceny na podstawie na przykład wagi przesyłki, bez podania jej wymiarów. Jednak, abym mógł odpowiednio dobrać ofertę pod daną paczkę muszę znać te dane. Czasami bowiem przesyłka może być ciężka, ale łatwa w transporcie, a czasami lekka, ale o nieregularnych kształtach –- w takiej sytuacji koszty ich wysłania (a także to, który przewoźnik lepiej sobie poradzi) będą inne.

Jakie były najbardziej nietypowe przesyłki w Pana punkcie kurierskim w Szczecinku?

Akwarium, skrzynka miodu, zderzaki, maski czy farba to w miarę normalne sytuacje.

Inną nietypową przesyłką była trawa, która rozjeżdżała się podczas transportu na palecie, a także duża, metalowa noga w kształcie pająka czy buda dla psa. Mam też Klienta, który dzwoni regularnie z pytaniem, kiedy będzie można wysyłać żywe ptaki ;)

Ilu pracowników Pan zatrudnia? Jaki jest podział zadań?

W punkcie kurierskim w Szczecinku oprócz mnie pracuje jeszcze jedna osoba – Pani Kinga. Odpowiedzialna jest ona za opiekę nad sprzedawcami ze strony typu Marketplace oraz ich pozyskiwaniem. Pani Kinga zajmuje się także wprowadzaniem zamówień przesyłanych za pomocą Messengera oraz obsługą lokalnych Klientów.

Natomiast ja zajmuję się nawiązywaniem nowych kontaktów, przeprowadzaniem rozmów w firmach lub na spotkaniach indywidualnych z osobami, które są zainteresowane wysyłaniem większej ilości przesyłek. Zajmuje się także rozliczaniem pobrań, reklamą (głównie na Facebook'u) i dodawaniem nowych postów.

Co lubi Pan w swojej pracy?

W prowadzeniu punktu kurierskiego w Szczecinku najbardziej lubię wyzwania, kontakt z ludźmi i samodzielną organizację pracy.

Jak długo trwał proces wdrożenia się w branżę kurierską?

Branża kurierska rozwija się bardzo dynamicznie, dlatego można powiedzieć, że wdrażam się cały czas :)

Jakie miał Pan obawy związane z prowadzeniem punktu kurierskiego? Czy się sprawdziły? Jak ocenia je Pan z perspektywy czasu?

Obawiałem się, czy pozyskam Klientów, czy stać mnie będzie na opłacenie lokalu, pracownika. Okazało się, że podział pracy na 2 osoby pozwala na komfortowe rozmowy z Klientami, a zyski rosną :).

Jak wygląda Pana typowy dzień pracy?

W punkcie kurierskim zawsze dużo się dzieje. To nie tylko siedzenie za biurkiem i wpisywanie danych do systemu. Oprócz obsługi Klientów, zajmuje się również sprawdzaniem i rozliczaniem pobrań, reklamacjami, infolinią, zamawianiem kuriera, nadawaniem przesyłek zagranicznych, wystawianiem faktur, sprawdzaniem zestawień, pakowaniem, obsługą paczkomatu, przyjęciem i wydawaniem przesyłek.

Jak ocenia Pan perspektywę na przyszłość (kierunek rozwoju swojego punktu kurierskiego)?

Uczę się i rozwijam każdego dnia. Zaczynam czuć, że to co robię ma sens.

Jakich Klientów jest najwięcej w Pana punkcie kurierskim Pakersi?

W punkcie kurierskim Pakersi w Szczecinku największą liczbę Klientów stanowią osoby z miasta wysyłające przesyłki do 10 kg. Mamy również stałych Klientów, którzy sprzedają części samochodowe oraz pierwszych Klientów z Marketplace wysyłających odzież i wysyłki zagraniczne.

Jaką radę dałby Pan początkującemu właścicielowi punktu kurierskiego Pakersi?

Dużo by wymieniać :) Wytrwałości, grubego portfela na doliczone dopłaty...i powodzenia;)