Dowiedz się, jak odesłać paczkę kurierem

Pakersi

Opublikowane w dniu 18.11.2021r.

Zwroty przesyłek kurierskich to codzienność w większości sklepów z branży e-commerce, zwłaszcza w działach zajmujących się wysyłką odzieży oraz obuwia. Kupujących chronią liczne zapisy i regulacje – przysługuje im prawo do odstąpienia od umowy oraz reklamacja produktów. Zobacz, jak odesłać paczkę kurierem sprawnie i wygodnie, a także jakie produkty najczęściej zwracają Polacy.

Jak odesłać paczkę kurierem? Dowiedz się, jakie masz prawa

Zakupy online są dziś zupełnie bezpieczne i komfortowe. Jak możemy przeczytać w ustawie z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta: „Osoba, która zawarła umowę na odległość lub umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, ma prawo odstąpić od niej bez podawania przyczyny w terminie 14 dni”. Przepis ten nazywany jest prawem do namysłu i pozwała klientom sklepów internetowych spokojnie zapoznać się z towarem, a także rozważyć, czy zakup był uzasadniony.

Warto podkreślić, że wskazane w ustawie 14 dni liczone jest od dnia, w którym kurier dostarczył nam przesyłkę. Jeżeli ostatni dzień obowiązującego prawa do odstąpienia od umowy wypada w niedzielę lub dzień ustawowo wolny od pracy – możemy odesłać produkty w kolejny dzień roboczy.

Kto pokrywa koszty zwracanej przesyłki?

Koszty związane ze zwróceniem przedmiotów leżą po stronie kupującego. Natomiast właściciel sklepu internetowego jest zobowiązany przesłać klientowi całą sumę, którą otrzymał – wraz z opłaconymi z góry kosztami dostawy, a także ewentualnymi odsetkami. Należy jednak pamiętać, że wiele sklepów online oferuje darmowy zwrot zakupionych towarów i ustala własne regulaminy, które są korzystniejsze dla konsumentów.

Jak odesłać paczkę kurierem? Praktyczne wskazówki

Jeżeli sklep internetowy, w którym zamawialiśmy produkty, nie gwarantuje bezpłatnego zwrotu i nie współpracuje z konkretną firmą przewozową, konsument musi nadać zwrot samodzielnie. Można zrobić to szybko i tanio za pośrednictwem firmy Pakersi.

Pakersi to broker kurierski, który od lat współpracuje z wiodącymi firmami przewozowymi na rynku, dlatego może zaproponować swoim klientom najkorzystniejsze ceny. Oferujemy zwroty oraz wysyłkę każdego towaru, nawet jeśli jego waga lub gabaryty przekraczają wartości podane w automatycznym cenniku dostępnym na stronie głównej.

Jeżeli klient potrzebuje przesłać produkty o niestandardowych wymiarach, prosimy o kontakt – przygotujemy specjalną ofertę uwzględniającą wszystkie wymagania. Paczki kurierskie nadajemy za pośrednictwem zaufanych i doświadczonych przewoźników, takich jak:

  • • DHL,
  • • InPost,
  • • FedEx,
  • • TNT,
  • • Meest,
  • • AmbroExpress,
  • • Hellmann,
  • • innych firm specjalizujących się w wysyłaniu nietypowych przedmiotów.

Aby zamówić kuriera wystarczy założyć konto klienta, uzupełnić parametry paczki oraz opłacić wysyłkę. Towar można nadać w jednym z naszych punktów kurierskich lub wezwać pracownika, który odbierze zapakowane produkty i przekaże je doręczycielowi. 

Dlaczego najczęściej odsyłamy paczki kurierem?

Już wiemy, jak odesłać paczkę kurierem, ale dlaczego konsumenci decydują się na zwroty? Portal eKomercyjnie podaje, że ponad 28% zamówionej odzieży trafia z powrotem w ręce sprzedawców, natomiast najrzadziej zwracamy książki. Co piąty konsument decyduje się odesłać sprzęt AGD lub RTV, a 12% zwrotów dotyczy branży beauty.

Najczęściej wymieniane powody zwrotów to:

  • • za mały lub za duży rozmiar odzieży bądź obuwia,
  • • ubrania źle układają się na sylwetce,
  • • sprzęt AGD, który nie mieści się na półkę,
  • • produkt okazał się nieprzydatny, np. konsument zamówił walizkę podróżną, ale zrezygnował z wakacji,
  • • towar jest niezgodny z opisem, np. ma inny kolor lub odcień,
  • • produkt nie spełnił oczekiwań klienta – buty są wykonane ze sztywnego materiału, w słuchawkach słychać trzeszczenia, a telefon ma zbyt mały wyświetlacz,
  • • rzeczy, które były kupione jako prezent, nie spełniły wymagań obdarowanego,
  • • klient pod wpływem dużej promocji, np. z okazji Black Friday, zbyt pochopnie zdecydował się na zakup produktu.

Masz dodatkowe pytania? Serdecznie zapraszamy do kontaktu z naszymi specjalistami.