InPost dba o bezpieczeństwo przesyłek kurierskich i paczkomatowych
W związku z alarmującym poziomem rozprzestrzeniania się koronawirusa COVID-19, firma InPost zdecydowała się na wdrożenie specjalnych środków bezpieczeństwa.
Przygotowany plan zakłada przede wszystkim działania z zakresu BHP: procedura informacyjna (mail, plakaty, instrukcje) w temacie zachowań prewencyjnych, w przypadku pojawienia się podejrzenia zarażenia, procedura higieniczna polegająca na wyposażeniu w dozowniki z płynami odkażającymi na bazie alkoholu oraz ochronne maseczki higieniczne, wraz z zabezpieczeniem ich odpowiedniej ilości dla wszystkich pracowników.
Dodatkowo na obiektach wprowadzony zostanie standard sprzątania analogiczny jak w instytucjach ochrony zdrowia - sprzątanie codzienne z wykorzystaniem środków dezynfekujących.
Wszystkie podjęte działania są zgodne z wytycznymi władz polskich i odpowiednich urzędów, dbanie o zdrowie pracowników i klientów, ich ochrona i edukowanie oraz informowanie o ewentualnych zagrożeniach jest priorytetem każdej odpowiedzialnej firmy.
Dzięki zachowanym środkom ostrożności koronawirus nie ma wpływu na działalność firmy w obszarze przesyłek kurierskich, stabilność dostaw, utrzymanie łańcuchów logistycznych. Ponadto główną część biznesu InPost stanowią Paczkomaty, których idea opiera się na nadawaniu i odbiorze przesyłki bez kontaktu osobistego, zatem ryzyko ewentualnego przenoszenia wirusa w tym obszarze dostaw jest minimalne.
Zobacz też: