Zmiany w zakresie odbioru przesyłek InPost
Jak powiedział nam Łukasz Urbański, przedstawiciel firmy InPost, w dniu 16 marca wdrożono konieczne zmiany w zakresie odbioru przesyłek:
- Wdrożono system odbioru przesyłek kurierskich w oparciu o kod odbioru, aby wyeliminować konieczność składania podpisu na terminalu kuriera. Kod potwierdzający odbiór przesyłki będzie przesłany Odbiorcy w wiadomościach statusowych (email i/lub SMS). W celu odbioru paczki, Odbiorca będzie proszony o podanie kodu kurierowi.
Dlaczego taka zmiana? Dzięki temu kurierzy będą mogli zachować bezpieczną odległość przy przekazaniu paczki.
- Przesyłki zamówione do Paczkomatów będą czekać na odbiór jak dotychczas 48h. Po tym okresie nieodebrane przesyłki nie będą odsyłane do Oddziału InPost, ale zostaną zwrócone bezpośrednio do Nadawcy.
Analogiczna zmiana zostaje wprowadzona również dla przesyłek kurierskich – w przypadku gdy nie uda się ich doręczyć bezpośrednio do odbiorcy (podejmowane są dwie próby doręczenia), przesyłki trafią do Nadawcy.
Dlaczego taka zmiana? Aby maksymalnie ograniczyć kontakt naszych pracowników Oddziałów z osobami z zewnętrz, gdyż zachorowanie jednej osoby może wpłynąć na pracę całego Oddziału. Gdy tylko będzie to możliwe, nastąpi powrót do standardowych procedur.
- Powyższa zmiana oznacza, że również od 16 marca zostają wstrzymane nadania i odbiór przesyłek w Punktach Obsługi zlokalizowanych przy Oddziałach InPost. Nadania i odbiory przesyłek możliwe będą w Paczkomacie, w punktach partnerskich POP oraz poprzez podjazd kuriera. Ponadto przesyłki można nadawać bezpiecznie w Paczkomacie poprzez usługę Szybkie Nadania (szybkienadania.pl) lub przy wykorzystaniu Managera Paczek.
Zobacz też: