Amazon i branża kurierska zwiększają zyski w czasie pandemii

Opublikowane w dniu 23.04.2020r.

Z powodu epidemii koronawirusa większość branż traci ogromne ilości pieniędzy, są jednak wyjątki od tej reguły. Ze względu na ograniczenia dotyczące pracy i przemieszczania się wprowadzane przez władze w Europie i na całym świecie zmieniły się nawyki konsumenckie, klienci faworyzują zakupy online zamiast wizyt w sklepach. Ludzie, w obawie przed zarażeniem, częściej zostają w domach i robią zakupy przez Internet, z dostawą do domu, korzysta na tym branża kurierska oraz giganci e-commerce, tacy jak Amazon.

Amazon zatrudniał w Polsce 15 tys. pracowników, w ubiegłym roku uzyskał 2,2 mld zł wpływów i 60,9 mln zł zysku. W czasie pandemii firma wprowadzająca na platformę Amazon produkty polskich producentów odnotowała 50-procentowy wzrost sprzedaży, sam Amazon  powiększył przeciętne zatrudnienie o 646 osób, z ostatnich informacji prasowych wynika, że zatrudnia na etatach już ponad 16 tys. pracowników. Jeżeli chodzi o branżę kurierską to popyt na usługi kurierskie rośnie o około 20 proc. ponad naturalny wzrost organiczny operatorów. Po ogłoszeniu pandemii z dnia na dzień odnotowaliśmy wzrost liczby  wysyłanych paczek krajowych o 60%!

Podobno kryzys to zarówno zagrożenie jak i szansa, jak widać z tej szansy gigant e-commerce skwapliwie korzysta, zwiększając dynamicznie zarówno zatrudnienie jak i zyski. Dzięki zwiększonemu popytowi na zakupy online, zyskuje dodatkowo branża kurierska.