Czy AliExpress na dobre zagości w Polsce?
Serwis Business Insider przeprowadził wywiad z dyrektorem operacyjnym AliExpress w Europie Środkowo-Wschodniej. Z rozmowy wynika, że chiński gigant e-commerce ma ambitne plany wobec naszego rynku. Nic w tym dziwnego, w końcu Polacy pokochali zakupy w chińskich sklepach internetowych. Przyjrzyjmy się bliżej, jakie kroki zamierza przedsięwziąć gigant zakupów online, aby podbić polski rynek.
Ambitne plany chińskiego giganta
Jak powiedział Gary Topp, dyrektor operacyjny AliExpress w Europie Środkowo-Wschodniej w rozmowie z dziennikarzami Business Insider, w czasie trwania pandemii koronawirusa AliExpress rozpoczął współpracę z InPostem: "Ludzie w okresie pandemii docenili to, że mają możliwość odbioru naszych przesyłek w Paczkomatach należących do naszego lokalnego partnera."
Dyrektor operacyjny przypomina także, że polscy klienci uzyskali możliwość płacenia Blikiem: "Umożliwiliśmy płacenie Blikiem za zakupy na AliExpress. Nastąpiło to dzięki integracji stworzonego w Polsce Blika z naszą formą płatności Alipay. To bardzo innowacyjna usługa, zapewniająca najlepsze doświadczenie użytkownika w e-commerce w przypadku płatności mobilnych.„
Kolejnym krokiem ma być udostępnienie platformy dla polskich sprzedawców: "Chcemy zapewnić polskim sprzedawcom możliwość sprzedaży na AliExpress. Uważamy, że otworzy to przed nimi wiele możliwości. Zyskają bowiem możliwość dotarcia do klientów nie tylko w Polsce, ale też na całym świecie, w Europie, Azji czy Ameryce."
W planach jest nawet otwarcie sklepów stacjonarnych, które będą prezentować chociaż część oferty AliExpress: "Z perspektywy konsumenta sklep fizyczny to dobra rzecz, przyczynia się do budowy zaufania do sprzedawcy. Chcielibyśmy taki projekt uruchomić także w Polsce, ale nie ma jeszcze konkretnego terminu. Dla AliExpress integracja kanałów online i offline jest przyszłością."
Kolejny bodziec do rozwoju branży kurierskiej
Jak widać AliExpress konsekwentnie zacieśnia współpracę z polskimi podmiotami, o czym świadczy połączenie sił z InPostem, tworząc nową, wygodną formę dostawy towarów zakupionych na chińskiej platformie prosto do paczkomatów, oraz udostępnienie płatności Blikiem. Na tym jednak nie koniec, AliExpress zamierza oferować możliwość sprzedaży produktów Polakom i stworzyć sieć sklepów stacjonarnych.
Zwiększenie obecności na polskim rynku potentata branży e-commerce z pewnością nie pozostanie obojętne dla branży kurierskiej, która od lat dynamicznie rozwija się wraz z rynkiem handlu internetowego. Inwestycje AliExpress w Polsce tylko umocnią trend wzrostowy, jeżeli chińska platforma zakupowa zrealizuje swoje ambitne plany i na dobre zagości w Polsce.