Branża kurierska notuje rekordowe wzrosty

Opublikowane w dniu 12.06.2020r.

Pandemia koronawirusa zmieniła nawyki zakupowe Polaków, sprawiła, że duża część handlu przeniosła się do internetu. To właśnie rozwój rynku handlu internetowego, e-commerce, od lat jest przyczyną rekordowych wzrostów w branży kurierskiej. Nadzwyczajna sytuacja doprowadziła też do wprowadzenia szeregu innowacji, zarówno w systemie płatności za przesyłki, jak i sposobie dostarczania paczek, co sprawiło, że część konsumentów nawet po zniesieniu obostrzeń, otwarciu galerii handlowych i powrocie tradycyjnego handlu, pozostała wierna swoim nowym nawykom zakupowym.

Branża kurierska zmienia się w dobie pandemii

Pandemia koronawirusa ujawniła zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w sferze płatności i doręczania przesyłek, najlepiej bezgotówkowe i ograniczające do minimum kontakt z kurierem, dlatego nasi Strategiczni Partnerzy DHL i InPost wprowadzili możliwość płatności kartą za przesyłki pobraniowe (pisaliśmy o tym tutaj: Zapłać kartą za przesyłkę kurierowi DHL i Płatność kartą u kuriera Inpostu). Aby ograniczyć kontakt przy odbiorze przesyłek, promowano formę doręczenia pod drzwi bez konieczności składania podpisu, jednak najchętniej wybieraną bezkontaktową opcją odbioru przesyłek okazały się Paczkomaty InPost. W tym czasie odnotowaliśmy wzrost liczby wysyłanych paczek krajowych o 60%, natomiast popyt na usługi kurierskie zwiększał się o około 20 proc. ponad naturalny wzrost organiczny operatorów.

Branża kurierska bije rekordy po pandemii

Można spodziewać się, że trend wzrostowy w branży kurierskiej będzie kontynuowany. Potwierdzają to badania IMAS International przeprowadzone na zlecenie Krajowego Rejestru Długów: 67 proc. ankietowanych konsumentów w czasie pandemii skorzystało z usług firmy kurierskiej, prawie połowa ankietowanych Polaków (48,9 proc.) uważa odbieranie paczek i zamówień w sklepach stacjonarnych za ryzykowne, bezpieczniejsze wydaje im się korzystanie z usług kuriera (70 proc.), dodatkowo zdecydowana większość klientów pozytywnie ocenia zarówno jakość tego typu obsługi (99 proc.), jak i terminowość (94,7 proc.) oraz dbałość o paczki (97,3 proc.). Coraz więcej konsumentów korzysta z przesyłek kurierskich, jednocześnie co bardzo ważne dobrze ocenia jakość tego typu usług. Ostatecznie według najnowszych danych pandemia sprawiła, że branża kurierska rośnie o 30 proc. ponad – i tak imponujący – 20-proc. wzrost organiczny.

Źródło:
www.rp.pl/Biznes/306019899-Rynek-paczek-bije-kolejne-rekordy.html
www.pap.pl/aktualnosci/news%2C655497%2Ckrd-branza-kurierska-zadluzona-na-255-mln-zl-mimo-dobrej-koniunktury-na-jej