Franczyza z niskim wkładem własnym, jako pomysł na biznes w małym mieście
Co znajdziesz w artykule?
Chciałbyś założyć własną firmę w małym mieście, nie inwestując przy tym dużych sum pieniędzy? Nie masz pomysłu, w jakiej branży mógłbyś rozwinąć skrzydła i od czego zacząć? Rozwiązaniem może okazać się franczyza z niskim wkładem własnym – oprócz niskiej ceny otrzymujesz gotowy pomysł na biznes, dzięki czemu znacząco zmniejszysz ryzyko niepowodzenia. Na jakie oferty warto zwrócić uwagę? Przeczytaj i dowiedz się więcej!
Franczyza w małym mieście — czy się opłaca?
Małe miejscowości kryją w sobie duży potencjał, jeśli chodzi o działalność franczyzową. Niestety bardzo często duże sieci ignorują je, myśląc, że biznes w miejscu z małą ilością mieszkańców, nie znajdzie wystarczającej ilości potencjalnych klientów. Jest to duży błąd – jeśli mieszkasz w małej miejscowości, to wiesz, jakie potrzeby ma lokalna społeczność i jakich punktów na mapie miasta brakuje. Dzięki temu możesz zapełnić lukę i stać się monopolistą danej usługi w okolicy. Możesz również poznać bliżej lokalną konkurencję i zaoferować lepsze ceny, przejmując część klientów.
Jakie jeszcze zalety ma franczyza w małym mieście? Ważne są również mniejsze koszty utrzymania i wynajęcia lokalu, czy większa możliwość wyróżnienia się na tle konkurencji. W małych miejscowościach bardzo dobrze działa również tzw. marketing wirusowy – jeśli ludzie zobaczą, że usługi realizowane są profesjonalnie, a obsługa klienta jest na najwyższym poziomie, to polecą Cię innym osobom. Co więcej, w niewielkich miastach może zadziałać również renoma przedsiębiorcy – jeśli mieszkańcy lubią daną osobę, to są bardziej skłonni skorzystać z jego usług i przekazać dalej informację o otwarciu danego punktu.
Franczyza z niskim wkładem własnym — czy to możliwe?
Franczyza z niskim wkładem własnym to kusząca propozycja dla wielu osób. Na rynku można znaleźć oferty, które zachęcają franczyzobiorców do założenia własnego biznesu za kwotę mniejszą niż 10 000 zł – na przykład 5 000 zł lub nawet bez żadnych opłat wstępnych. Nie daj się jednak nabrać – takie oferty są atrakcyjne tylko w teorii. W praktyce franczyzodawca musi na czymś zarabiać, a co za tym idzie, może okazać się, że na samym początku Twój wkład będzie niewielki, jednak w kolejnych miesiącach możesz zostać obarczony kosztami wynajmu lokalu w konkretnej lokalizacji, wysokimi karami za zerwanie umowy lub bardzo dużym procentem od sprzedanych usług czy produktów.
Jeśli dodatkowo franczyzodawca dający licencję za darmo lub za podejrzanie niską cenę, wymusza zakup towarów lub usług u niego, prawdopodobnie ceny będą wysokie. Kupując towary, usługi w zawyżonych cenach i dorzucając swoją marżę, będziesz mieć po prostu drogo, co utrudni pozyskiwanie klientów detalicznych.
Pamiętaj również, że franczyza z niskim wkładem będzie najprawdopodobniej oferować bardzo niewielkie wsparcie, a przecież uruchamiając biznes franczyzowy, liczy się nie tylko know-how i licencja, ale także pomoc organizacyjna, merytoryczna czy marketingowa ze strony franczyzodawcy.
To samo dotyczy franczyzy bez wkładu własnego. Taka po prostu nie istnieje. Nie można oczekiwać, że ktoś poda nam na srebrnej tacy gotowy pomysł na biznes i nie weźmie za to ani złotówki. Dobra franczyza powinna oferować oprócz wspomnianego wyżej wsparcia i licencji, meble do lokalu, projekt na aranżację wnętrza, dostęp do systemów i innego potrzebnego do pracy oprogramowania czy pakiet materiałów do promocji i własnego marketingu. A to kosztuje.
Zobacz też:
- Franczyza z wkładem do 10, 20, 30 i 50 tysięcy – wybierz możliwość dopasowaną do swoich potrzeb
- Podpowiadamy: Jaki biznes w 2021 roku? Postaw na franczyzę w domu
- Czy franczyza się opłaca? Poznaj wady i zalety franczyzy
Punkt Kurierski — pomysł na biznes w małym mieście
W małych miastach bardzo często brakuje miejsca, w którym można skorzystać z usług kurierskich. Aby wysłać paczkę, trzeba udać się na pocztę lub skorzystać z placówek przewoźników, znajdujących się w większych miejscowościach. Nie dla każdego jest to jednak wygodne rozwiązanie. Właśnie dlatego punkty kurierskie oferujące kompleksową obsługę klienta i dostęp do wielu przewoźników, mogą okazać się biznesowym strzałem w 10 nawet w miejscowości liczącej kilka tysięcy mieszkańców.
Sama wysyłka paczek to jednak nie wszystko. Możesz również zarabiać na usłudze awizacji. Jeśli kurier nie zastanie nikogo w domu, to przywiezie przesyłkę do Twojego punktu, skąd następnie odbierze ją adresat. Takie rozwiązanie to zysk dla Ciebie oraz wygoda dla odbiorcy – nie musi martwić się tym, że gdy kurier nie zastanie go w domu, będzie musiał jechać po przesyłkę do innej miejscowości.
Co więcej, założenie punktu kurierskiego na przykład z siecią Pakersi to biznes niskokosztowy. Dlaczego? Głównym powodem jest brak kosztów zatowarowania (konieczność w przypadku franczyzy sklepu czy restauracji), które nierzadko mogą przekroczyć nawet kilkaset tysięcy złotych. W Pakersach inwestycję możesz wrzucić w tzw. koszty, obniżając podstawę opodatkowania.
W naszym pakiecie startowym dostajesz potrzebne wyposażenie, system nadawczy, wstępne materiały marketingowe, a także co najważniejsze atrakcyjne ceny u sprawdzonych przewoźników. Cały czas masz także wsparcie naszych Opiekunów. Zainteresowała Cię franczyza Punktu Kurierskiego Pakersi? Odezwij się do nas, wypełniając formularz kontaktowy.