Podpowiadamy: Jaki biznes w 2021 roku? Postaw na franczyzę w domu
Co znajdziesz w artykule?
Nowy rok to dla wielu osób moment, w którym decydują się na zmianę. Niektórzy zaczynają chodzić na siłownie, inni chcą rzucić palenie, a jeszcze kolejni zmienić coś w swoim życiu zawodowym. Bardzo często zmiana ta polega na uwolnieniu się od pracy na etacie i spełnienie długo wyczekiwanego marzenia o posiadaniu własnej firmy. W tym momencie rodzą się jednak pytania — jaki pomysł na biznes będzie najbardziej opłacalny? A co jeśli moja inwestycja się nie zwróci i stracę pieniądze? Od czego zacząć Przeczytaj i sprawdź, jaki biznes w 2021 roku może przynieść Ci spory zarobek!
Jaki biznes w 2021 roku?
Co roku pojawiają się nowe trendy, a potencjalni Klienci zmieniają swoje zainteresowania. Może się okazać, że branża, usługa czy konkretny produkt popularne rok temu, teraz nie przyniosą dużego zysku. Pod koniec 2019 i na początku 2020 roku eksperci przewidywali, że do najbardziej opłacalnych biznesów będą należeć te związane z:
- • gastronomią – kawiarnie, pizzerie, bary sushi
- • usługami fryzjerskimi i kosmetycznymi
- • sprzedażą – sklepy z ubraniami, wyposażeniem wnętrz czy zoologiczne
- • zdrowym trybem życia – kluby fitness
- • rozrywką – parki trampolin
- • wysyłką paczek – punkty kurierskie
- • wypożyczaniem samochodów na minuty
- • stacjami paliw
- • maszynami vendingowymi.
Przewidywania te pokrzyżowała jednak epidemia koronawirusa, która wybuchła w Polsce na początku marca 2020 roku. Jej skutkiem było zamrożenie gospodarki, upadanie istniejących firm (szczególnie sklepów) oraz znaczące spowolnienie powstawania nowych – w porównaniu do poprzedniego roku zarejestrowano aż o 32% mniej nowych działalności.
W efekcie – gastronomia, wypożyczalnie samochodów i sklepy po prostu padają – nawet giganci odzieżowi, zapowiadają zamknięcie dużej części sklepów. Fryzjerzy, kosmetyczki, kluby fitness i parki trampolin straciły 3 miesiące, czyli ¼ rocznych przychodów (a koszty zostały). Również stacje paliw notują znacznie mniejsze obroty, co jest związane z nagłą obniżką cen.
Natomiast Punkty Kurierskie znacząco poprawiły obroty (więcej osób kupuje online), a na maszyny vendingowe czeka się miesiącami.
Istnieją też sektory, które zanotowały znaczący wzrost zainteresowania wśród przedsiębiorców. W głównej mierze jest to efekt tego, że epidemia wymusiła zmianę zachowań społecznych – konieczność ograniczenia kontaktów z innymi osobami sprawiła, że poszukujemy między innymi rozwiązań do pracy zdalnej, czy pomysłów na rozrywkę w zaciszu domowym. Zwiększone zyski zauważyły więc przedsiębiorstwa dostarczające oprogramowania do wideokonferencji, sklepy komputerowe czy producenci gier.
Masowo zamawiamy również wszelkiego rodzaju towary ze sklepów internetowych – ubrania, jedzenie, kosmetyki. Korzystają z tego nie tylko firmy działające w branży e-commerce, lecz również punkty kurierskie. Najlepszym przykładem zapotrzebowania na usługi wysyłki paczek jest brak miejsc w paczkomatach. Aby zachęcić ludzi do szybszego odbierania przesyłek, firma InPost zorganizowała nawet akcję pod tytułem „Szybkie Polowanie” – osoba, która odbierze paczkę w ciągu 2h od jej doręczenia, otrzyma nagrody (rabaty do sklepów takich jak Reserved czy eobuwie.pl, dostęp do serwisu TIDAL Premium i inne).
Ograniczenie kontaktów międzyludzkich sprawiło również, że coraz więcej osób zaczęło rozglądać się za pomysłem na biznes, który nie tylko wpisze się w obecne trendy świadczenia usług dla osób pozostających w domu, lecz także taki, który będzie można prowadzić w formie tzw. home office. A co gdyby dało się połączyć te dwie rzeczy i dodatkowo nie musieć budować swojego przedsiębiorstwa od zera? Okazuje się, że jest to możliwe! Rozwiązaniem w tym wypadku jest franczyza w domu.
Franczyza w domu – jaką wybrać?
Koncept franczyzy w domu najbardziej rozwinięty jest w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Do tej pory w Polsce bardzo trudno było znaleźć taką ofertę, jednak niepewność na rynku pracy sprawiła, że coraz więcej franczyzodawców zaczęło oferować taki rodzaj współpracy. W jakich branżach jest to możliwe?
Nieruchomości
Praca pośrednika handlu nieruchomościami opiera się w głównej mierze na kontakcie z klientem – nie tylko w celu omówienia oferty, lecz również prezentacji mieszkania, domu lub innego lokalu na sprzedaż czy wynajem. Na rynku można znaleźć franczyzę, która oferuje swoim Partnerom możliwość pracy zdalnej i otworzenie biura dopiero za 3 miesiące. W tym czasie można zacząć tworzyć swoją bazę Klientów i oprowadzać ich po nieruchomości podczas tzw. wirtualnego spaceru.
Jednak czy taka franczyza się opłaca? Według nas nie do końca, ponieważ inwestycja w biznes franczyzowy powinna dać Ci know-how i wsparcie, które trudno pozyskać jako samodzielny przedsiębiorca. W przypadku franczyzy nieruchomości wiedzę, jaką przekazałby Ci franczyzodawca, możesz bez problemu zdobyć sam podczas szkoleń i kursów, których koszt wynosi około 1000 zł. Dla porównania cena franczyzy biura nieruchomości może wynieść Cię od 15 000 zł w górę.
Zobacz też:
- Czy franczyza się opłaca? Poznaj wady i zalety franczyzy
- Franczyza w domu – to jest to czego potrzebujesz!
- Franczyza bez lokalu - czy to możliwe?
Food trucki
Zamknięte restauracje i możliwość zamawiania jedzenia tylko na wynos – tak do niedawna wyglądała sytuacja w branży gastronomicznej. Część lokali nie miała jednak możliwości dowozu swoich dań do klientów, przez co zmuszona była do zamknięcia działalności. Jednak w przypadku food trucków sytuacja wygladała nieco inaczej – funkcjonowały one nadal, ponieważ czy z pandemią, czy bez niej, jedyną opcją zamówienia jest właśnie ta na wynos. Niestety dla food trucków gros przychodów stanowi obecność na festiwalach i zlotach, które zostały odwołane. Właściciele food trucków zostali więc pozbawieni szans na zarobki przez długie miesiące.
Co więcej, koszt franczyzy mobilnej w branży gastronomiczne może wynieść ponad 100 000 zł – to cena za samochód oraz dostosowanie go przez licencjodawcę do wymagań stawianych punktom gastronomicznym na kółkach. W tej branży bardzo wysokie są również opłaty franczyzowe, wynoszące zwykle kilkadziesiąt tysięcy złotych, znacznie więcej niż w innych branżach.
Co więcej, uruchomienie takiej franczyzy food trucka może trwać nawet około 2 miesięcy. W przypadku food trucków, które są biznesem sezonowym, może okazać się, że będziesz musiał go zamknąć, zanim na dobre zaczniesz go rozkręcać.
Punkty kurierskie
Branża kurierska to jeden z tych sektorów, które nie dały się koronawirusowi i co więcej, zanotowały znaczący wzrost zysków. Jak podaje „Rzeczpospolita” w swoim najnowszym raporcie, rynek paczek wart 5,2 mld zł urósł aż o 30% – jest to aż 10% więcej niż w 2019 roku. Sieć Punktów Kurierskich Pakersi również zauważyła tę zmianę, notując z dnia na dzień 60% wzrost nadań krajowych. Zwiększyła się również liczba osób zainteresowanych dołączeniem do sieci. Aby ułatwić im start w biznes, wprowadziliśmy możliwość założenia franczyzy w domu i otworzenia lokalu wtedy, gdy sytuacja epidemiologiczna w kraju się ustabilizuje.
Zastanawiasz się pewnie, w jaki sposób można prowadzić punkt wysyłki paczek z domu. Z Pakersami to możliwe! Prowadząc punkt zdalnie, możesz skupić się na pozyskiwaniu klientów biznesowych z Twojej okolicy – lombardów, sklepów meblowych i budowlanych czy handlarzy częściami samochodowymi. Możesz również poszukać osób sprzedających ubrania czy rękodzieło na popularnych na Facebooku marketplace.
Pomoże Ci w tym specjalnie przygotowany program szkoleniowy prowadzony przez dyrektora ds. sprzedaży, mającego wieloletnie doświadczenie zdobyte w największych firmach z branży takich jak na przykład TNT. Szkolenie podzielone jest na część teoretyczną i praktyczną – poznasz na nim branżę kurierską od podstaw, dowiesz się, jak działa nasz autorski system do nadawania paczek oraz zdobędziesz tajemną wiedzę w zakresie pozyskiwania klienta biznesowego.
Co więcej, otrzymasz dostęp do 30-dniowego treningu sprzedażowego przez Internet, który krok po kroku przeprowadzi Cię przez proces tworzenia bazy Klientów, odpowiedniego prowadzenia z nimi rozmowy, ich selekcji czy stworzenia dobrej i skutecznej oferty prowadzącej do sfinalizowania umowy.
Franczyza punktu kurierskiego bez lokalu – czy to się opłaca?
Jeśli zastanawiasz się nad uruchomieniem własnego biznesu, który będzie opłacalny zarówno teraz, kiedy większość firm boryka się z problemami finansowymi, jak i w późniejszym okresie, to franczyza punktu kurierskiego Pakersi może okazać się strzałem w 10! Branża kurierska rozwija się w błyskawicznym tempie i napędzana jest przez rozwój e-commerce. Szacuje się, że już w 2021 roku wolumen przesyłek może wzrosnąć do 500 mln sztuk.
Dołączając do sieci Pakersi, otrzymujesz stałe wsparcie w postaci Opiekuna Wdrożenia, a później całego zespołu Opiekunów, pakiet szkoleń, pomoc marketingową, wyposażenie lokalu i wiele więcej. Najważniejsze jest jednak to, że dołączając do sieci, korzystasz z jednych z najatrakcyjniejszych stawek na wysyłkę paczek, palet i części samochodowych i największych przewoźników w kraju i za granicą. Należą do nich między innymi takie formy jak DHL, DPD, InPost, FedEx, TNT czy Hellmann Worldwide Logistics.
Zainteresowała Cię franczyza Punktu Kurierskiego Pakersi? Skontaktuj się z nami poprzez formularz znajdujący się na stronie i poznaj szczegóły naszej oferty!