Ile zarabia punkt kurierski?
Co znajdziesz w artykule?
Zarobki poszczególnych punktów kurierskich różnią się między sobą i uzależnione są od wielu czynników. Wśród nich można wymienić chociażby lokalną konkurencję czy brak zaangażowania właściciela w prowadzenie biznesu (objawia się ono na przykład niechęcią do pozyskiwania Klientów biznesowych). Franczyzobiorcy punktów kurierskich Pakersi, którzy działają zgodnie z naszymi zaleceniami, zarabiają od 5000 do 20.000 zł miesięcznie. Ty też możesz do nich dołączyć!
Na czym zarabia punkt kurierski?
Punkty kurierskie Pakersi zarabiają na różnicach pomiędzy cenami przewozu, jakie uzyskujemy od naszych partnerów (np. DHL, FedEx, InPost, TNT i inni), a cenie, jaką Klient (indywidualny lub biznesowy) płaci za wysłanie paczki. Bardzo dużą rolę odgrywają też usługi dodatkowe.
Mówimy o tym więcej na darmowym webinarze (wykładzie przez Internet) o zarobkach punktu kurierskiego, który niedługo wprowadzimy. Możesz jeszcze zarezerwować miejsce.
Zarezerwuj miejsce »
Nadawanie paczek
Nadawanie paczek to usługa, na której możesz zarobić od kilku złotych w górę. Zasada jest prosta: Klient przychodzi do Ciebie i chce nadać przesyłkę – jej koszt wyceniasz np. na 25 zł, jednak kwotą, jaką musisz zapłacić kurierowi, wynosi ok. 13-14 zł. Twoja marża to 15 zł. Twój zarobek z jednej przesyłki może być większy i wynosić nawet kilkadziesiąt złotych, jeśli na przykład przesyłka będzie nadawana za granicę lub będzie bardzo ciężka.
Obsługa firm
Pozyskiwanie lokalnych Klientów biznesowych to dobry sposób na zwiększenie swoich zarobków. Wysyłają ono regularnie duże ilości przesyłek, dając Ci oni długoterminowy zysk. Współpraca z kilkoma firmami to tysiące złotych miesięcznego obrotu.
Jednak pomiędzy małymi a dużymi firmami istnieje wiele innych miejsc, gdzie możesz znaleźć swoich Klientów. Jednym z nich są Klienci, którym zależy na możliwości wypłaty pieniędzy w gotówce w punkcie. Należą do nich między innymi lombardy, osoby działające w branży handmande (na przykład szycie pluszaków dla dzieci), „oponiarze” czy handlarze częściami samochodowymi.
Dodatkowo ostatnia grupa wysyła paczki o nietypowych kształtach (zderzaki, opony, rolety do bagażników czy fotele samochodowe), co jest dla Ciebie świetną okazją do zarobku. Towary ciężkie czy o nieregularnych kształtach są kłopotliwe dla przewoźników, ponieważ trudno jest je transportować – na przykład nie można kłaść ich jeden na drugim na innych kartonach. Jeśli taki Klient pójdzie to DHL czy InPostu, to cena, jaką usłyszy, będzie kosmiczna albo przewoźnik w ogóle nie podejmie się zlecenia. Jednak Ty jako broker kurierski i ekspert od wysyłek masz podpisaną umowę z firmami, które specjalizują się w przesyłaniu niestandardowych paczek (TNT czy Ambro Express) i możesz zaproponować najniższą cenę.
Wysyłając na przykład dwie opony, możesz zarobić 37,75 zł – Ty płacisz przewoźnikowi 12,25 zł, a Klient Tobie 50 zł. A takich przesyłek możesz mieć nawet kilkaset w miesiącu, jeśli skupisz się na pozyskiwaniu firm, które handlują oponami!
Przesyłki paletowe
Przesyłki paletowe to jeden z obszarów branży kurierskiej, który może przynieść Ci spory dochód. Przewozi się na nich takie towary jak duże sprzęty AGD (jak lodówka czy pralka), materiały budowlane (np. płytki ceramiczne), kabiny prysznicowe czy maszyny rolnicze. Najmniejsze palety to koszt ok. 80 zł netto z opłatami paliwowymi, europaleta na kilkaset kilogramów to ok.100-110 zł, natomiast największa to wydatek ok. 200 zł.
Najwięcej zarabia się jednak na wysyłce palet za granicę. Koszt takiej wysyłki w Europie to 150-250 Euro (ok. 680-1134 zł), natomiast do dalszych zakątków świata nawet ponad 700 Euro (ok. 3200 zł).
Usługi dodatkowe
W branży kurierskiej dużą część zarobku generują usługi dodatkowe. Należą do nich m.in.:
- •Ubezpieczenie
- •Wysyłka za pobraniem
- •Powiadomienie SMS
- •Pakowanie
- •Sprzedaż materiałów pakowniczych
Jeśli ktoś wysyła cenny przedmiot (na przykład nowy telefon dla mamy czy laptop dla siostry), to istnieje spora szansa, że skusi się na dodatkowe ubezpieczenie. Wiele firm kurierskich wlicza jego koszt w usługę, jednak Ty możesz pobrać za nie opłatę w wysokości na przykład 3-4 zł. Dla Klienta to niewielka dopłata, a dla Ciebie czysty zarobek.
Przesyłka za pobraniem to kolejny sposób na zwiększenie zarobków punktu kurierskiego. U przewoźnika jej koszt to zazwyczaj 2,50 zł, jednak Twoja cena może wynosić 5 zł. Z kolei, jeśli wysyłana jest na przykład paleta, to koszt takiej usługi dla Klienta może wzrosnąć nawet do 15 zł.
Powiadomienie SMS-em oraz pakowanie to kolejne usługi dodatkowe, które mogą zainteresować Twojego Klienta, a Tobie przynieść dodatkowy dochód. Pierwsza z nich jest dla Ciebie darmowa, natomiast możesz sprzedać ją za 0,50 gr lub więcej. Z kolei na pakowaniu możesz zarobić od kilku do nawet 70 zł, jeśli przedmiot będzie miał na przykład nieregularny kształt – jak rower czy lampa.
A jeśli Klient stwierdzi, że taka cena jest za wysoka? Zawsze możesz użyć argumentu, że Tobie zapakowanie roweru zajmuje godzinę, a będziesz robić to już setny raz. Istnieje spora szansa, że taka osoba stwierdzi, że jej ta czynność zajmie o wiele dłużej i w dodatku może skończyć się niepowodzeniem. W takiej sytuacji 70 zł nie będzie wydawało się jej już tak dużą kwotą.
Często dobre zapakowanie towaru pozwala nawet kilkukrotnie obniżyć koszty wysyłki. Przykładowo, jeśli klient wysyła ciężki żyrandol o nieregularnym kształcie zapakowany w folię stretch, koszt wysyłki będzie wynosił ok. 30 zł, a po dołożeniu Twojej marży – np. 50 zł. Jeśli jednak włożysz żyrandol w karton, cena przesyłki spadnie do 17 zł.
Karton ma dla Ciebie minimalny koszt (często w punkcie jest ich wręcz za dużo, bo albo zostają, albo otrzymujesz je od franczyzodawcy). Możesz więc albo zarobić znacznie więcej, albo zarobić tyle samo oferując niższą cenę i zyskując zadowolonego Klienta.
Twój punkt kurierski może również zarabiać na sprzedawaniu materiałów do pakowania. Klient chce wysłać np. walizkę? Zaproponuj mu karton za 5 zł (prawdziwa wartość to max. 2 zł, a często i zero), taśmę za 4 zł (wartość to 1,2 zł za rolkę) i folię bąbelkową w cenie 2 zł (jej prawdziwa wartość to około 40 groszy). Twój zysk z takiej sprzedaży to nawet 10 zł na materiałach pakowniczych 10 zł. Zarobek z materiałów może być więc większy niż z samej paczki.
W przypadku mniejszych przedmiotów, takich jak np. koszulka możesz też zaproponować foliopak za 2-3 złote (dla Ciebie to żaden koszt) i/albo folię bąbelkową.
Zamawianie kuriera do domu lub firmy
Decydując się na franczyzę punktu kurierskiego Pakersi, możesz oferować swoim Klientom usługę zamawiania kuriera do domu lub firmy. Dla nich jest to wygodne rozwiązanie (szczególnie teraz, kiedy kontakt między ludźmi jest ograniczony z powodu pandemii), a dla Ciebie czysty zarobek bez ruszania się z miejsca. Koszt takiej usługi z podjazdem kuriera prosto do domu Klienta to nawet 25-40 zł przy małej paczce, a dla Ciebie kilkanaście złotych.
Przesyłki zagraniczne
Wysyłanie paczek za granicę to jedna z najbardziej dochodowych usług, na której zarabiają punkty kurierskie. Marża za nadanie jednej przesyłki międzynarodowej może wynieść nawet kilkadziesiąt złotych. Najbardziej popularnymi kierunkami są Niemcy, Anglia czy Ukraina, jednak punkty kurierskie Pakersi oferują wysyłkę do ponad 220 krajów. Dzięki temu z Twoich usług mogą skorzystać również Klienci, którzy chcą nadać paczkę do mniej popularnych miejsc – Norwegia, Szkocja czy Nowa Zelandia. Średnia cena wysyłki międzynarodowej to 80 zł. Ty zapłacisz za nią 60 zł, zyskując zarobek w wysokości 20 zł. Oczywiście możesz dodatkowo zarobić na ubezpieczeniu, powiadomieniach czy pakowaniu. Jeśli Klient płaci 80 zł za przesyłkę, to 20-30 zł za dobre zapakowanie nie będzie wielkim problemem.
Wydawanie przesyłek
Jeśli kurierzy zaakceptują Twoją lokalizację, to mogą zostawiać w Twoim punkcie nieodebrane przesyłki. Korzyści z takiego rozwiązania są dwie – Ty dostaniesz wynagrodzenie, a osoba, która przyjdzie odebrać paczkę, będzie miała szansę zapoznać się z Twoją ofertą. Istnieje spora szansa, że wróci ona, jeśli będzie chciała nadać paczkę. Może również powiedzieć o Twoim punkcie rodzinie czy znajomym.
Zyski z nawiązania takiej współpracy są najbardziej widoczne w okresie szczytu paczkowego, który przypada na listopad i grudzień. W tych dwóch miesiącach następuje nawarstwienie się kilku wydarzeń, które sprawiają, że wysyłanych jest nawet o 50% więcej przesyłek. Należą do nich m.in.: Black Friday, Cyber Monday, Mikołajki, Boże Narodzenie czy wyprzedaże Noworoczne.
Zobacz też:
- Ile zarabia punkt kurierski?
- FedEx - jak przygotować firmę do zmian w sposobie wysyłki po Brexicie
- Jak otworzyć punkt kurierski?
Ile zarabia punkt kurierski?
Średnie zarobki dobrze prowadzonych punktów kurierskich w sieci Pakersi wynoszą od 5.000 do 20.000 zł. Przykładowe miesięczne zyski na poszczególnych usługach po 6 miesiącach współpracy mogą prezentować się następująco:
Usługa |
Sztuk |
Twój zarobek |
Nadanie przesyłki do 5 kg |
900 |
8.523 zł |
Nadanie paczki do 30 kg |
150 |
3.762 zł |
Paczka zagraniczna |
60 |
1260 zł |
Duża przesyłka, np. rower |
40 |
1360 zł |
Pobranie |
400 |
1000 zł |
Ubezpieczenie |
70 |
1680 zł |
Powiadomienie SMS |
650 |
260 zł |
Potwierdzenie doręczenia |
250 |
1150 zł |
Pakowanie |
80 |
1680 zł |
Jeśli te dane Cię interesują, pobierz folder informacyjny dla osób, które chcą prowadzić własny punkt kurierski w sieci Pakersi. Tam szczegółowo wyjaśniamy, skąd to się bierze.
Może Cię zainteresować również darmowy webinar (wykład przez Internet) o zarobkach punktu kurierskiego, który niedługo prowadzimy. Zarezerwuj miejsce »
Łączny zysk z powyższych usług to 20.595 zł, już po odjęciu kosztów prowadzenia działalności, do których należą:
- •najem lokalu: 1500 zł
- •telefon, internet: 100 zł
- •obsługa księgowa: 200 zł
- •pracownik: 3400 zł
- •fundusz rozwojowy: 200 zł
- •ZUS: 360-1410 zł
Zwróć również uwagę, że dużą część zarobku stanowią usługi dodatkowe (zysk to 5600 zł), które mają bardzo wysoką marżę. Powyższe dane nie obejmują także dochodów pochodzących z obsługi firm czy osób prywatnych zamawiających kuriera do domu.
Rekordziści osiągają obroty wynoszące ponad 100.000 zł miesięcznie. Należy jednak podkreślić, że są to pojedyncze przypadki. Franczyzobiorcy takich placówek zatrudniają po 3-4 osoby, które zajmują się przyjmowaniem Klientów, poszukiwaniem, ofertowaniem i nawiązywaniem kontaktów z firmami. Z powyższej kwoty muszą zostać opłacone wysyłki paczek oraz inne koszty związane z prowadzeniem działalności.
Klienci biznesowi – największy zarobek dla punktu kurierskiego
Pozyskanie Klienta biznesowego to szansa na stały miesięczny dochód, który tylko z jednej firmy może wynosić kilka tysięcy złotych. Zysk najlepiej prowadzonych punktów kurierskich (czyli te, które jednocześnie zarabiają najwięcej) w 60-70% pochodzi właśnie ze współpracy z przedsiębiorcami.
Pozyskiwanie Klientów biznesowych opłaca się z kilku powodów. Po pierwsze hurtownie, sklepy internetowe czy sprzedawcy ogłaszający się na popularnych marketplace'ach wysyłają znacznie więcej przesyłek niż Klient indywidualny. Co więcej, przesyłki te są regularne – więc wiesz, że każdego miesiąca od danej firmy będziesz miał przykładowo 200 paczek.
Ważną rzeczą jest również to, że jeśli Klient biznesowy będzie zadowolony z naszych usług, to zostanie z Nami na dłużej i może poleci naszą ofertę innym przedsiębiorcom ze swojej branży. Dodatkowo dla tego typu Klientów bardzo często liczy się nie cena za przesyłkę, lecz na przykład takie cechy jak szybkość dostarczenia czy brak uszkodzeń towaru. Dzięki temu możesz zaproponować wyższą cenę za przesyłkę na przykład palet lub jakąś usługę dodatkową – istnieje duże prawdopodobieństwo, że Klient się na nie zgodzi.
Franczyza punktu kurierskiego w sieci Pakersi
Jak widzisz, możliwości zarobku w usługach kurierskich jest wiele i tylko od Ciebie zależy, jak pokierujesz swoim biznesem. Skupisz się na Klientach biznesowych wysyłających towary na paletach? A może tych, dla których ważna jest możliwość odbioru gotówki w punkcie?
Dołączając do sieci punktów kurierskich Pakersi, przejdziesz szkolenia, na których pokażemy Ci techniki sprzedaży oraz sposoby pozyskiwania Klientów biznesowych. Dajemy Ci również pełną swobodę, jeśli chodzi o ustalanie cennika. Dzięki temu będziesz mógł dostosować go do konkurencji oraz indywidualnych potrzeb Klientów.
Otrzymasz również najlepsze umowy z największymi przewoźnikami (FedEx, DHL, InPost, Ambro Express czy TNT) oraz intuicyjny system nadawczy. Dzięki niemu w kilka sekund obliczysz cenę danej przesyłki i wybierzesz najatrakcyjniejszą opcję dla swojego Klienta.
Co więcej, przez cały okres trwania współpracy będziesz miał możliwość skontaktowania się z zespołem opiekunów, którzy odpowiedzą na każde Twoje pytanie. Na samym początku otrzymasz także kontakt do Opiekuna wdrożenia, który pomoże Ci w załatwieniu wszystkich spraw związanych ze stawianiem pierwszych kroków w nowym biznesie.
Jeśli zainteresowała Cię oferta naszej franczyzy, to zapraszamy do kontaktu przez formularz znajdujący się na stronie.
Skorzystaj z naszej franczyzy »
Przypominamy również o zapisach na darmowy webinar (wykład przez Internet), na którym dowiesz się więcej na temat zarobków punktu kurierskiego.
Zarezerwuj miejsce »