Jak otworzyć punkt kurierski?

Pakersi

Opublikowane w dniu 14.08.2021r.

Punkt kurierski to jeden z najbardziej opłacalnych biznesów na rynku. Dlaczego? Ponieważ branża kurierska jest jedną z trzech najszybciej rozwijających się branż w Polsce. Z usług kurierskich korzystają wszyscy – zarówno osoby prywatne, jak i przedsiębiorcy. Wszyscy oni odbierają i nadają paczki. Klienci indywidualni zazwyczaj zamawiają rzeczy ze sklepów internetowych takich jak Zalando, Amazon czy Allegro, a także wysyłają przesyłki do rodziny czy znajomych (np. zaproszenia, ubrania, pieniądze, telefony.

Przedsiębiorcy wysyłają towary do swoich Klientów, jednak w odróżnieniu od osoby prywatnej, ich wysyłki są regularne, a także dużo większe – kilkadziesiąt lub kilkaset paczek w miesiącu. To właśnie pieniądze ze współpracy z firmami stanowią 60-70% zysku punktów kurierskich, które najlepiej sobie radzą w naszej sieci. Jednak jak otworzyć punkt kurierski, aby odnieść sukces?

Jak działa punkt kurierski?

Punkt kurierski to pośrednik, który przyjmuje i nadaje paczki zarówno od Klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Współpracuje on z wieloma przewoźnikami, dzięki czemu jest w stanie dostosować swoją ofertę do każdego rodzaju przesyłki – od akwarium po lodówkę – oraz zaoferować najlepsze ceny.

Zarabia on na różnicach pomiędzy cenami przewozu, jakie uzyskuje od swoich partnerów (np. DHL, DPD, FedEx, InPost, TNT i inni), a cenie, jaką Klient płaci za wysłanie paczki. Bardzo dużą rolę odgrywają też usługi dodatkowe takie jak ubezpieczenie, powiadomienie SMS, pakowanie, sprzedaż materiałów pakowniczych czy wysyłka za pobraniem. W większości przypadków ceny tych usług są dla Ciebie darmowe (np. powiadomienie SMS, które możesz sprzedać za 0,50 gr lub więcej) lub znacznie tańsze niż cena rynkowa (np. dopłata za pobranie). Czasami zarobek z nich może przewyższyć zysk z samego nadania przesyłki.

Na czym jeszcze zarabia punkt kurierski? Między innymi na przesyłkach międzynarodowych, wysyłkach towarów na paletach czy usłudze zamawiania kuriera do domu lub firmy. Jednak, aby prowadzenie takiej placówki przynosiło pożądane dochody, należy wynegocjować jak najatrakcyjniejsze stawki cenowe u przewoźników. Jak to zrobić? Najlepiej jest skorzystać z franczyzy punktu kurierskiego, takiej jak Pakersi, i korzystać z ich siły negocjacyjnej.

Franczyza punktu kurierskiego a własna działalność

Pakersi przez ponad 9 lat działalności wypracowali silną pozycję na rynku oraz otworzyli ponad 100 franczyzowych punktów kurierskich (potwierdza to chociażby zdobyty Laur Konsumenta – Odkrycie 2020). Możemy zaproponować Ci jedne z najlepszych stawek u przewoźników (od 7,93 zł za paczkę do 5 kg). Dzięki temu możesz zarabiać na paczce nawet więcej niż firma kurierska. Co musiałbyś zrobić, aby uzyskać takie ceny jako samodzielny przedsiębiorca?

Na samym początku prowadzenia punktu kurierskiego pozyskać minimum kilka tysięcy zleceń. Jednak i to okazałaby się pewnie niewystarczające, ponieważ niektórzy przewoźnicy nie chcą podpisywać umów z punktami prowadzonymi przez samodzielnych przedsiębiorców.

Co więcej, zakładając własną działalność, musisz również sam zadbać o wszystkie kwestie organizacyjne, formalne i techniczne. Zaczynając od rejestracji firmy w urzędzie, wynajęciu i urządzeniu lokalu, przez przygotowanie umów i regulaminów i kupnie systemu do nadawania paczek, po zlecenie działań marketingowych (założenie strony internetowej, wizytówki w Google, fanpage'a na Facebooku, poczty, wydrukowanie i rozniesienie ulotek i wiele więcej) i znalezienie szkolenia z branży kurierskiej, o ile Ci się to uda.


 

Zajęcie się wszystkimi powyższymi kwestiami zajęłoby Ci wiele tygodni, a inwestycja mogłaby znacząco przekroczyć 20.000 zł, nawet jeśli chcesz zacząć „po kosztach”. Z rozmów z osobami prowadzącymi własne punkty wiemy, że na ten biznes można przeznaczyć na początku i 50 tys. zł lub więcej, jeśli nie pilnuje się kosztów lub gdzieś się pomyli (np. przesadzi z wydatkami w wystrój lokalu, wyda za dużo na stronę internetową, wybierze szkolenia sprzedażowe niedostosowane do branży kurierskiej, opłaci się studia zaoczne z logistyki zamiast skupić się na praktycznych szkoleniach itp.). Ponadto i tak nie miałbyś pewności, że włożony czas i pieniądze zakończą się sukcesem. Franczyza punktu kurierskiego Pakersi zdejmuje z Twoich ramion wszystkie te problemy – pomagamy Ci uniknąć błędów (wsparcie Opiekuna wdrożenia i zespołu Opiekunów podczas całego okresu trwania naszej współpracy), zapewniamy szkolenia sprzedażowe (nie tylko teoretyczne, lecz również praktyczne), system nadawczy i wiele więcej.

Z Nami oszczędzasz podwójnie (czas i pieniądze) – zamiast wykładać kilkadziesiąt tysięcy złotych, inwestujesz jedynie 16.000 zł. A stosując się do udzielanych przez Nas wskazówek i porad, możesz zarabiać od 5.000 do nawet 20.000 zł miesięcznie. Dodatkowo zamiast tygodni bądź nawet miesięcy spędzonych na próbach uruchomienia punktu, możesz otworzyć go już w 10-14 dni przy sprawnej komunikacji.

Własny punkt kurierski – jaki lokal wynająć?

Założenie punktu kurierskiego wiąże się z wynajęciem lub adaptacją własnego lokalu. Miejsce to powinno jednak spełniać określone warunki. Po pierwsze należy zająć się znalezieniem odpowiedniej lokalizacji. Nawet najlepsza oferta nie sprawi, że Klient przyjdzie do zamokłego garażu czy blaszanej budki w szczerym polu (w Pakersach możesz liczyć na Naszą pomoc w doborze odpowiedniej lokalizacji). Jakie warunki powinien więc spełniać?

Twój punkt kurierski powinien pomieścić paczki Klientów z jednego dnia – zarówno te do nadania, jak i do odebrania. Ponadto powinien mieć stanowisko obsługi Klienta (biurko, komputer, fotel dla Ciebie i przynajmniej dwa fotele dla Klientów), a także miejsce, gdzie można spokojnie zapakować paczkę do wysyłki. Oprócz tego w Twoim punkcie powinna znajdować się również waga magazynowa. Aby wszystko to było dobrze rozmieszczone, lokal powinien mieć powierzchnię minimum 20 m2. Nie ma też co przesadzać z wielkością, żeby Twój punkt nadawania paczek nie wyglądał na opustoszały i nie straszył klientów. 30-40 m2 to raczej górna granica. Na takiej powierzchni swobodnie zmieści się wydzielony magazyn.

Lokal punktu przesyłek kurierskich musi mieścić się na parterze, a także posiadać parking – dzięki temu zapewnisz łatwy dostęp dla wszystkich Klientów – osób z niepełnosprawnościami oraz tych, którym nie uśmiecha się piesza wycieczka na trasie 800 m oraz perspektywa wnoszenia po schodach pięciu opakowań karmy 15-kilogramowej czy roweru do wysyłki.

Lokal musi mieć także witrynę, na której zamieścisz wyklejkę zawierającą elementy brandingowe (logo i kolory firmy – w naszym przypadku będzie to postać Pakersa) oraz godziny otwarcia punktu. Im bardziej charakterystyczny jesteś, tym trudniej Cię ominąć ;)

Jak otworzyć punkt kurierski?

Wcześniej wspomnieliśmy już, że otworzenie punktu kurierskiego na własną rękę jest nie lada wyzwaniem. Jednak teraz chcemy pokazać Ci ze szczegółami, z czym musiałbyś się zmierzyć, aby tego dokonać.

Krok 1. Analiza biznesowa

Analiza biznesowa to pierwszy i jeden z ważniejszych kroków podczas zakładania własnego biznesu. Nie inaczej jest w trakcie otwierania punktu kurierskiego. Zanim zaczniesz cokolwiek planować, musisz poznać swoją konkurencję i opłacalność rozpoczęcia sprzedaży usług kurierskich w swojej miejscowości. Oczywiście możesz spróbować zrobić to samodzielnie. Jednak jeśli nie masz doświadczenia ani wiedzy w przeprowadzaniu takich działań, to proces ten może okazać się nieskuteczny. Skutkiem niedopracowanej analizy może być na przykład złe dostosowanie cennika, a w rezultacie brak Klientów i zarobków.

Z kolei dobra analiza konkurencji i odpowiednie ustalenie cen może spowodować, że Klienci konkurencji zaczną przechodzić do Ciebie. Jeśli zauważą, że w Twoim punkcie mogą wysłać paczkę do 30 kg za 40 zł, zamiast 50 zł, a do tego dokupić powiadomienie SMS za 0,50 gr, ubezpieczenie za 3 zł i jeszcze uzyskać fachową pomoc w zapakowaniu, to nie tylko będą powracać do Twojego punktu kurierskiego, lecz również mogą polecić go rodzinie i znajomym.

Franczyzobiorcy punktów kurierskich Pakersi nie muszą się tym martwić. Nasi Opiekunowie pomogąją przeprowadzić skuteczną analizę biznesową zarówno w dużych, jak i małych miejscowościach – prowadzenie punktu może być opłacalne nawet w miastach liczących 3000 mieszkańców.

Krok 2. Wyróżniający się branding

Wyróżniające się logo i nazwa sprawią, że nie znikniesz w tłumie innych podobnych firm. W branży kurierskiej dominują nazwy punktów składające się ze słów paka, paczka czy kurier. Dodatkowo ich logotypy zawierają elementy graficzne w postaci, a jakby inaczej, paczki lub listu. Jeśli jeden punkt nazywa się Xpaczka, drugi Y-paczka, a trzeci Zpaczka (a dodatkowo mają podobne logotypy z paczką/listem), to gwarantuje Ci, że większość osób nie będzie ich rozróżniać. Skutkiem złego brandingu jest wybieranie przez Klientów usług konkurencji, na zasadzie „ten punkt kurierski to miał w nazwie coś z paczką, to była na pewno X/Y/Zpaczka”.

Właśnie dlatego Pakersi mają dużą przewagę. Nasz kolor firmowy jest wyrazisty (czerwony), logotyp zapadający w pamięć (postać Pakersa), a nazwa na tyle charakterystyczna, że nie ma możliwości, aby ktoś pomylił ją z nazwą innej firmy.

Krok 3. Założenie działalności, zlecenie napisania umów i regulaminów

Założenie działalności gospodarczej to tylko formalność, jednak musisz się nią zająć samodzielnie. Możesz udać się do urzędu i stać w długich kolejkach lub skorzystać z możliwości zarejestrowania działalności przez Internet. Warto pamiętać, że założenie działalności gospodarczej jest darmowe. Bardzo prawdopodobne jest, że tuż po założeniu działalności otrzymasz pisma wyglądające na urzędowe i wzywające Cię do zapłaty kilkuset złotych. Zweryfikuj dokładnie, kim jest nadawca (chociażby wpisując jego nazwę w Google).

Zwykle będzie to jedna z nieuczciwych firm żerujących na niewiedzy świeżych przedsiębiorców i pobierających opłaty za wpis do ich katalogu firm. Takie pisma można wyrzucić do kosza.

Kiedy ten etap masz już za sobą, przychodzi czas na wynajęcie prawnika, który napiszę Ci wzory wszystkich umów, ofert (dla pracowników, przewoźników, Klientów biznesowych) i regulaminów. Koszt takiej usługi to około 500 zł, jeśli dokładnie wiesz, czego potrzebujesz.

Jeśli nie, prawnicy mogą Ci przygotować umowy i regulaminy mocno na wyrost - zapłacisz kilka tysięcy złotych za 100% ochronę, która raz 3 lata ochroni Cię przed stratą 20 złotych. Warto się zabezpieczyć umowami i regulaminami, ale z głową.

Dołączając do Pakersów, otrzymujesz pomoc w założeniu działalności oraz sprawdzone wzory wszystkich umów i regulaminów, które będą Ci potrzebne.

Krok 4. Negocjacja cen u przewoźników

Wspominaliśmy wyżej, że negocjacje cen u przewoźników (takich, które pozwalałyby Ci zarobić na marży z nadawania paczek) mogą okazać się trudne, a w wielu przypadkach wręcz niemożliwe. Większość firm nie chce bowiem podpisywać umów z niezrzeszonymi w żadnej sieci brokerami kurierskimi.

Co więcej, musiałbyś postarać się o podpisanie umów z wieloma przewoźnikami, aby w każdej chwili dopasować ofertę pod konkretnego Klienta. Oprócz popularnych firm kurierskich takich jak DHL, FedEx czy InPost musiałbyś negocjować stawki z przewoźnikami specjalizującymi się w przesyłkach niestandardowych.

Należą do nich między innymi AmbroExpress (wysyłka części samochodowych i mebli), TNT (wysyłki nietypowe i wymagające wyższego poziomu obsługi) czy Hellmann Worldwide Logistics (wysyłki paletowe). Dzięki mógłbyś oferować swoje usługi firmom zajmującym się wysyłką mebli lub materiałów medycznych, handlarzom częściami samochodowymi czy przedsiębiorstwom zajmującym się sprzętem rolniczym.

Zobacz też:

Krok 5. Wybór i kupno systemu nadawczego

System informatyczny w punkcie kurierskim musi być przede wszystkim wygodny i intuicyjny w obsłudze, a także zintegrowany z przewoźnikami. Musi on umożliwić Ci szybkie obliczenie cen u wszystkich firm kurierskich i wybranie tej najlepszej dla Klienta.

Oczywiście możesz skorzystać z istniejących na rynku systemów – zarówno płatnych, jak i darmowych. W pierwszym przypadku koszt to kilkanaście tysięcy złotych (przypominamy, że za cenę samego systemu możesz stać się franczyzobiorcą punktu kurierskiego Pakersi), z kolei w drugim rezygnujesz z wielu ułatwiających pracę funkcji – na przykład możliwości wprowadzania przesyłek do systemu przez Klienta bez pokazywania cen narzucanej przez Ciebie marży.

A jeśli chciałbyś zlecić wykonanie własnego systemu? W takiej sytuacji musiałbyś się liczyć z inwestycją wynoszącą nawet ponad 100.000 zł.

Krok 6. Marketing

Bez marketingu nie istnieje żadna firma. Jeśli nie zareklamujesz swoich usług, to nie zyskasz Klientów. Możesz wydrukować ulotki (min. 10 tysięcy) i zacząć je roznosić, jednak nie możesz zapominać, że żyjemy w dobie Internetu. Jeśli chcesz znaleźć pralnie dywanów, krawcową czy salon tatuażu, to nie robisz sobie wycieczki po całym mieście w poszukiwaniu takiego lokalu prawda? Wpisujesz daną frazę w wyszukiwarkę i sprawdzasz ofertę danego miejsca.

Właśnie dlatego powinieneś zlecić wykonanie strony internetowej swojego punktu i wynająć agencję, która zacznie ją pozycjonować, czyli sprawi, że Klienci szukający w Google kuriera w ogóle zobaczą Twoją stronę – bez tego Klienci Cię nie znajdą. Koszt pozycjonowania to min. kilkaset złotych miesięcznie. Niestety na efekty pozycjonowania czeka się długo, co najmniej kilka miesięcy, a skokowy wzrost liczby wejść na stronę widać po pierwszym roku, kiedy Google „zaufa” Twojej domenie.

Jeśli chcesz mieć Klientów z wyszukiwarki szybciej, nawet w ciągu pierwszego miesiąca, najlepiej przejąć już istniejącą domenę, która jest wypozycjonowana – na giełdach domen, zaufane domeny z branży kurierskiej kosztują od kilku do kilkunastu tysięcy złotych. Wiele osób ma więc dylemat, czy warto tyle wydawać, czy lepiej poczekać rok. Alternatywą do pozycjonowania jest reklama w wyszukiwarce (Google Ads) i płacenie za każdą osobę, która kliknęła w naszą reklamę.

Niby koszt pojedynczego kliknięcia jest niewielki (w branży kurierskiej kilkadziesiąt groszy), jednak jeśli pomnożymy go razy liczbę osób klikających w reklamę, robią się już pokaźne kwoty. Trzeba koniecznie wziąć pod uwagę, że samo wejście internauty na stronę nie oznacza, że zostanie klientem. Może tylko sprawdzać ofertę z ciekawości albo porównywać nas z konkurencją - w rzeczywistości tak będzie w większości przypadków. Dodatkowo w małych miejscowościach, w których każdy wszystko wie, prędzej czy później znajdzie się „życzliwy”, który postanowi klikać w nasze reklamy tylko po to, żeby narazić nas na koszty.

Dodatkowo musisz zadbać o stworzenie poczty we własnej domenie oraz wizytówki w Google. Zawrzesz tam podstawowe informacje takie jak godziny otwarcia, zdjęcia punktu czy opinię (na samym początku możesz pozyskać je na przykład od znajomych i rodziny). Ważna jest też obecność w mediach społecznościowych – Twój punkt kurierski powinien więc posiadać fanpage na FB. Nie wiesz co pisać na takim fanpage’u? Nic straconego – freelancer znający się na social mediach lub mała agencja interaktywna przygotują Ci listę pierwszych wpisów za ok. 2.000-3.000 zł.

To jednak nie wszystko. Musisz jeszcze zlecić projekt wyklejki, cennika do powieszenia na ścianę, wizytówek (przynajmniej 2 komplety) czy duże tablice reklamowe (minimum 3).

Na koniec zła wiadomość – mówi się, że 50% wydatków na reklamę jest nietrafiona. Niestety jeśli nie do końca wiemy co robimy, ten procent jest jeszcze większy. Łącznie, w błoto mogą pójść grube tysiące.

Krok 7. Lokal

Kiedy znajdziesz odpowiedni lokal (spełniający wcześniej wymienione warunki: min. 20 m2, z parkingiem, na parterze, z witryną, w dogodnej lokalizacji), musisz zadbać o jego odnowienie i wyposażenie. Po pierwsze trzeba pomalować ściany i powiesić na nich cennik wraz z innymi tablicami reklamowymi, a także umieścić wyklejkę na witrynie.

Jeśli chodzi o wyposażenie, to musisz kupić biurko, komputer (i zadbać o dostęp do Internetu), drukarkę, fotel dla siebie i Klientów, a także materiały do pakowania – folia bąbelkowa, folia streczowa, taśmy pakownicze. Nie zapominaj również o wadze o udźwigu do 130 kg.

Ważna uwaga: nie przesadzaj z wystrojem. Klientom nie zrobi różnicy, czy siedzą na krześle za 500 złotych, czy za 5.000. „Inwestycja” 2000 złotych w zasłony to też przesada. Dobierz po prostu taki sprzęt, który po miesiącu nie będzie wyglądał na mający 10 lat, ale to tyle.

Krok 8. Szkolenie

Jeśli nie masz doświadczenia w sprzedaży, to warto przeszkolić się w tym kierunku. Dowiedzieć się, w jaki sposób pozyskiwać Klientów biznesowych, jak stworzyć ich bazę i dokonać selekcji odpowiednich kandydatów, jakich technik negocjacyjnych użyć, jak przygotować ofertę i wiele innych.

Informacje na powyższe tematy otrzymasz na szkoleniach organizowanych przez wiele firm. Jednak ich minusem jest to, że bardzo często uczestniczą w nich osoby związane z różnymi branżami – agenci ubezpieczeniowi, przedstawiciele farmaceutyczni czy osoby zajmujące się sprzedażą nieruchomości. Zdobytą wiedzę będziesz musiał samodzielnie uporządkować i dostosować do branży kurierskiej. Na takim szkoleniu nie dowiesz się między innymi tego:

  • •jak sprzedawać usługi kurierskie,
  • •jak przygotować ofertę pod konkretnego Klienta – na przykład, że jeśli Klient wysyła 200 koszulek w foliopakach miesięcznie, to nie interesuje go cena ubezpieczenia palety do 300 kg,
  • •jak radzić sobie z obiekcjami Klienta biznesowego – na przykład co odpowiedzieć, jeśli podczas rozmowy usłyszysz „już mam podpisaną umowę z inną firmą kurierską”.

Taką wiedzę może przekazać Ci tylko szkoleniowiec bardzo dobrze znający branżę kurierską.

Odradzamy też studia z zakresu logistyki – w rzeczywistości prowadzenie punktu kurierskiego jest proste i wystarczy do tego parę dni wdrożenia, a nie parę miesięcy podyplomówki czy parę lat studiów dziennych. Oczywiście jeśli masz studia, to dodatkowy plus, jednak robienie ich tylko po to, żeby prowadzić punkt kurierski to lekka fanaberia.

Krok 9. Nauka systemu nadawczego, rozniesienie ulotek i inne

Dotarłeś prawie do końca drogi związanej z przygotowaniami do otwarcia własnego punktu kurierskiego. Ostatnia prosta to nauka systemu nadawczego (jeśli kupowałeś system, pewnie masz do niego szkolenie - jeden dzień powinien wystarczyć), zlecenie rozniesienia ulotek i rozłożenie w punkcie innych materiałów reklamowych jak na przykład wizytówki. Na tym etapie powinieneś założyć również pocztę na własnej domenie, fanpage na FB oraz wizytówkę Google. Oczywiście powinieneś także być już w posiadaniu własnej strony internetowej.

Krok 10. Otwarcie punktu

Zakończone sukcesem przejście wszystkich powyższych kroków powinno doprowadzić Cię do Twojego celu – otwarcia swojego punktu kurierskiego. Może zróbmy małe podsumowanie. Jak otworzyć punkt kurierski?

  • •Wykonaj analizę biznesową
  • •Zadbaj o wyróżniający się branding
  • •Załóż działalność
  • •Zleć prawnikom przygotowanie umów i regulaminów
  • •Wynegocjuj stawki u przewoźników
  • •Kup lub zleć wykonanie systemu informatycznego
  • •Zleć zrobienie i pozycjonowanie strony
  • •Znajdź lokal
  • •Zleć wystrój i przygotowanie materiałów marketingowych
  • •Odnów lokal
  • •Przejdź szkolenie sprzedażowe
  • •Kup meble, wagę, materiały pakownicze
  • •Naucz się obsługiwać system i prowadzić punkt, zanim przyjdą Klienci
  • •Załóż pocztę we własnej domenie, fanpage, wizytówkę w Google
  • •Zleć wydruk i rozniesienie ulotek, wizytówek, cenników itp.
  • •Zacznij sprzedawać!

Czy uważasz, że opłacalne jest wykonanie wszystkich powyższych czynności samodzielnie? Biorąc pod uwagę, że najprawdopodobniej już na samym początku utkniesz podczas negocjacji cen u przewoźników, nie wydaje się to dobrą opcją. Lepiej jest zainwestować w pewny biznes, jakim jest franczyza punktu kurierskiego.

O tym, jak otworzyć punkt kurierski mówimy więcej na darmowym webinarze (wykładzie przez Internet). Możesz jeszcze zarezerwować miejsce.

Zarezerwuj miejsce »

Ile kosztuje otwarcie punktu kurierskiego?

Koszty samodzielnego otwarcia punktu kurierskiego i zainwestowania w elementy wymienione w powyższych krokach prawdopodobnie przekroczą 20.000 zł, a mogą wynieść i 50.000, jeśli przeinwestujesz w coś, w co jest zbędne (szczególnie na początku). Poniższa tabela przedstawia przykładowe zestawienie takich kosztów.

W wyliczeniu kosztów założenia punktu kurierskiego na własną rękę zakładamy, że posługujemy się cenami rynkowymi, ale raczej z dolnej półki – przykładowo, logo, nazwę i branding może zrobić syn sąsiadki za 8 paczek czipsów i nawet jest szansa, że będzie akceptowalne. „To samo” możesz też zlecić międzynarodowej agencji szczyczącej się nagrodami branżowymi i wezmą 50.000 za pełen system identyfikacji wizualnej, opisujący np. jak powinno być drukowane Twoje logo na długopisie przeznaczonym do dystrybucji w krajach arabskich. I jedno i drugie rozwiązanie to przesada. Freelancer lub mała, lokalna agencja dadzą cenę gdzieś pośrodku.
 

Szkolenie sprzedażowe

4500 zł

Szkolenie z prowadzenia punktu

1800 zł

Logo + Branding

3000 zł

Strona (wizytówka)

1500 zł

Wizytówka Google i fanpage z materiałami

500 zł

Meble

1500 zł

Waga

250 zł

Poczta, wizytówka

400 zł

Wzory umów, szablony ofert

500 zł

10 tys. ulotek

200 zł

2 komplety wizytówek

100 zł

3 duże tablice reklamowe do punktu

300 zł

Projekt wyklejki

300 zł

Pomysł na aranżację wnętrza

1500 zł

Zestaw projektów graficznych do wykorzystania przy własnym marketingu

1000 zł

Mediaplan wpisów na Facebooku

2000 zł

Folia bąbelkowa 1 szt., folia streczowa 6 szt., taśmy pakownicze 36 szt

300 zł

Umieszczenie wizytówki na domenie mocnej pod SEO

4000 zł

Konfiguracja systemu i utworzenie kont

1500 zł

                                                                                                                  Razem 25.150 zł

Zauważ, że koszty te nie obejmują kupna lub zlecenia wykonania systemu informatycznego, który sam w sobie może kosztować od kilkunastu do nawet 100.000 zł.

Franczyza punktu kurierskiego Pakersi kosztuje natomiast 16.000 zł i przy stosowaniu się do naszych wskazówek i porad jest gwarancją pewnego biznesu i zysków wynoszących 5.000 zł miesięcznie w górę.

Jak to możliwe? Przede wszystkim – wiemy co robimy i nie marnujemy pieniędzy na nieudane inwestycje - np. szkolenia są dokładnie takie, jakich potrzebujesz, co jest ciężkie do samodzielnego znalezienia. Po drugie, część kosztów dzielimy na wszystkich franczyzobiorców - np. umowy są dla wszystkich takie same, więc wystarczy zlecić je raz i podzielić cenę na 100 punktów w sieci. Jeden Punkt płaci więc np. 5 złotych zamiast 500. Jest różnica?

Ważne jest też to, że z Nami zyskujesz pomoc na każdym etapie zakładania punktu kurierskiego – od analizy konkurencji i założenia działalności, przez zapewnienie materiałów marketingowych, poczty i strony internetowej, po szkolenia z doświadczonym w branży kurierskiej szkoleniowcem.

Przez cały okres trwania naszej współpracy masz również dostęp do zespołu Opiekunów, którzy odpowiedzą na każde Twoje pytanie. Jeśli nie wiesz, czy Klient może wysłać 40 kg wieprzowiny do krajów arabskich lub jakim przewoźnikiem najlepiej wysłać krasnale ogrodowe, to zawsze możesz liczyć na naszą pomoc. Mając samodzielny punkt kurierski, musisz o wszystko zadbać sam.

Jeśli zainteresowała Cię franczyza punktu kurierskiego Pakersi, to zapraszamy do kontaktu przez formularz znajdujący się na Naszej stronie.

Skorzystaj z franczyzy punktu kurierskiego »

Ile trwa założenie punktu kurierskiego?

Samodzielne założenie punktu kurierskiego może trwać tygodnie, a nawet miesiące. W Pakersach przy dobrej komunikacji Twój lokal może zostać uruchomiony już w 10-14 dni roboczych, a Ty możesz zacząć zarabiać już od samego początku. Wystarczy, że:

  • •znajdziesz lokal lub zaadaptujesz własny (pamiętaj, że możesz liczyć na naszą pomoc w kwestii doboru odpowiedniej lokalizacji),
  • •podpiszesz z Nami umowę, która da Ci dostęp do najatrakcyjniejszych cen u przewoźników, weźmiesz udział w szkoleniach – 3 dni szkoleń wstępnych (teoria + praktyka), zyskasz też dostęp do 30-dniowego treningu sprzedażowego przez Internet,
  • •odświeżysz lokal (malowanie ścian na firmowe kolory), a my dostarczymy Ci niezbędne wyposażenie (meble, materiały pakownicze).

I gotowe! Teraz możesz zająć się pozyskiwaniem Klientów i czerpaniem przyjemności z prowadzenia własnego biznesu. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat tego, jak otworzyć punkt kurierski to zapraszamy do zapisów na webinar (wykład przez Internet), który będzie dostępny już niedługo.

Zapisz się na webinar "Jak otworzyć punkt kurierski?" »

Najczęściej zadawane pytania

Jak otworzyć punkt kurierski?

Najłatwiej skorzystać z franczyzy. Otworzenie punktu kurierskiego w sieci Pakersi to nic trudnego. Już teraz możesz dołączyć do Naszych 100 placówek działających w całej Polsce i cieszyć się niezależnością, jaką daje prowadzenie własnego biznesu. Chcesz poznać szczegóły oferty franczyzy punktów kurierskich Pakersi?Zapraszamy do kontaktu.

Ile kosztuje otwarcie punktu kurierskiego?

Koszt samodzielnego otwarcia punktu kurierskiego to min. 20.000 zł, a może przekroczyć 50.000 zł. We franczyzie koszty są znacznie niższe, bo dzielą się na całą sieć. Na koszty samodzielnego otwarcia punktu kurierskiego składają się takie elementy jak wyposażenie lokalu, kupno systemu informatycznego, szkolenia czy działania marketingowe. Wszystko to, a także wiele więcej (jak pomoc Opiekunów) oferuje franczyza punktu kurierskiego Pakersi, której koszt to 16.000 zł.

Jak długo trwa uruchomienie punktu nadawania paczek?

Uruchomienie punktu kurierskiego z Naszą pomocą i przy sprawnej komunikacji trwa zaledwie 10-14 dni roboczych. Wystarczy, że wynajmiesz lub zaadaptujesz swój lokal, podpiszesz umowę (daje Ci ona dostęp do najlepszych stawek u największych przewoźników: DPD, DHL, TNT, InPost, FedEx, AmbroExpress i wielu innych) i przejdziesz szkolenia, na których poznasz tajniki sprzedaży i dowiesz się jak pozyskiwać Klientów biznesowych.

Jak duży powinien być lokal punktu kurierskiego?

Lokal przeznaczony na punkt odbioru paczek powinien znajdować się na parterze, mieć powierzchnię min. 20 m2, parking oraz witrynę. Pamiętaj, że zawsze możesz liczyć na Naszą pomoc w wyborze dogodnej lokalizacji.

Ile można zarobić, prowadząc punkt kurierski?

Zarobki punktów kurierskich Pakersi, które prowadzone są zgodnie z naszymi wskazówkami i poradami wynoszą od 5.000 w górę.